Bujii de curse cu 8 lei

Bujie competitie

Ai putea sa fii tentat la un moment dat de bujile cu mai multi electrozi, 2, 3 sau 4, care pretind ca dau mai multe scantei o data. Iarasi ar trebui sa ne folosim de inteligenta si sa nu ne lasam condusi de marketingul acestor firme.

Parerea mea(si a altora) este ca, de obicei, curentul din electrodul central cauta drumul cel mai scurt si cu rezistenta electrica cea mai mica atunci cand se descarca pentru a produce scanteia. Asta ma face sa cred ca scanteia se produce doar la un singur electrod lateral, si nu la toti. Mai mult, electrozii suplimentari blocheaza desfasurarea frontului de flacara, inrautatind arderea. Ar trebui evitate astfel de bujii.

Bujie competitie2

Intre bujiile speciale am vazut unele la care electrodul lateral este practic camasa filetata a bujiei, care are o buza circulara concentrica cu electrodul central. Se folosesc la curse, aceste bujii mi se par ideale deoarece scanteia se produce orizontal si nu se interpune nimic in frontul flacarii.

La fel sunt bujile cu electrodul pozitionat lateral si nu deasupra electrodului central, astfel scanteia se produce orizontal si nu vertical ca la bujiile clasice.

In anii ’40, la cursele de masini din acea perioada, unii participanti apelau la un truc interesant(se foloseste si in karting).

Bujie scurtata 2

Taiau 3 mm din varful electrodului lateral astfel ca acesta sa nu mai acopere in totalitate electrodul central, ci doar o mica parte din acesta, mai putin de jumatate.

In acelasi timp rotunjeau colturile electrodului lateral pentru a nu deveni incandescente, situatie care genereaza preaprinderi necontrolate. Dupa aceea se refacea distanta intre electrozi cu lera tinuta inclinat.

Scopul acestei modificari, dupa cum ti-ai dat seama, era sa micsoreze suprafata electrodului lateral care se interpunea in frontul flacarii, astfel arderea fiind mai buna. In imagine este o bujie la care am scurtat electrodul fix cu 3 mm.

Sistemul de aprindere al motorului trebuie sa functioneze perfect, trebuie verificat periodic. Fisele bujiilor sunt consumabile, se schimba la un interval de 50000 km, deoarece invelisul incepe sa isi piardaproprietatile izolatoare.

Mai multe despre cifra termica, alinierea bujiilor, citirea bujiilor, echivalente etc. gasesti in cartea Tuning Auto.

Gotuning.ro iti ureaza spor la modificat!

11 Comments

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.