moto-action 83-motociclete-lume

Inca din copilarie a avut inclinatii spre tehnica. Demonta jucarii doar ca sa vada cum functioneaza.

La 10 ani a primit de la tatal sau un catalog cu motociclete. A fost dragoste la prima vedere. De acolo isi ia primele notiuni despre motoare si in acelasi timp si „virusul” vitezei.

Interesul pentru motoare, motociclete si auto crestea permanent, a inceput sa colectioneze “surprize” de la guma Turbo, almanahuri auto, revista Autoturism. Invata pe de rost datele tehnice.

In acea perioada deoarece nu i se explicase de ce masinile au trei pedale, a imaginat un sistem de schimbare a vitezelor fara ambreiaj. Era un sistem cu cama care cupla si decupla ambreiajul in momentul in care se muta maneta de viteze dintr-o treapta in alta. Motocicletele aveau un sistem asemanator numit sincronizator, care permite schimbarea treptelor chiar daca se rupea cablul de ambreiaj.

La 14 ani pune mana pe un manual de „Motoare” de la liceul cu profil auto. Intelege cum functioneaza motoarele in 2 si 4 timpi. „Inventeaza” in joaca, pe hartie, un motor in 2 timpi cu injectie in cilindru pentru a rezolva problema consumului si a poluarii acestui tip de motor.

Firma Orbital din Australia face astazi motoare de barci in doi timpi si cu injectie in cap, tehnologia a fost cumparata si de Polaris, cei care fac ATV-uri si snowmobile.

motoare combustie interna

La 20 de ani isi cumpara prima motocicleta, apoi a doua, le modifica pentru viteza si performanta.

Mai tarziu vine si prima masina, o Dacie berlina 1.4 pe care o modifica radical la motor, astfel incat atingea viteza de 180 km/h.

In 2004 prinde gustul curselor de indemanare auto. La prima participare obtine locul 2 la incepatori.

In anii urmatori se claseaza pe podium la curse de indemanare si viteza pe traseu montan, participand cu mai multe masini.

Culmineaza in 2011 cu castigarea Campionatului National de Indemanare Auto grupa debutanti, iar in 2012 castiga locul 1 al grupei avansati la cilindreea sub 1600 cmc.

In 2013 a participat la Drag Racing Tulcea si iese pe locul 8 cu masina de la indemanare, Opel Corsa B 1600 cmc, nepregatita pentru astfel de curse. In 2014 revine cu aceeasi masina, dar de data asta puternic modificata dupa ideile lui. La grupa Street 2(motoare intre 1590-2200 cmc) trece de Honda Civic Type R 204 cp, Clio RS 182 cp, Corsa B 2000 cmc, Cielo 2000 cmc, desi avea cel mai mic motor din grupa. In finala bate Clio RS 182 cp cu 14 sutimi si castiga locul intai. Reuseste de mai multe ori timpi de 1,7 secunde pe 60 feet, timpi fantastici pentru aceasta grupa, cu anvelope de strada.

Este suspectat de concurenti ca foloseste sistem NOS, nepermis la aceasta grupa. In urma contestatiilor este verificat de organizatori. Acestia confirma ca masina este conforma.

Pe 6 decembrie 2013 se implica in organizarea Paul Walker World Wide Drive Braila in memoria cunoscutului actor din seria Fast & Furious. Un eveniment de suflet deoarece Paul Walker avea aceeasi varsta cu autorul cartii Tuning Auto.

In mai 2015 lanseaza cartea „Tuning Auto” bazata pe experienta personala, iar in 2016 scrie a doua carte „Ghid de Tuning”.