IMG_0677

De ce este valoroasa aceasta carte?

Primesti sfaturi si afli secrete din competitii de la campionii romani din motorsport: Lucien Hora campion national absolut la coasta, Vali Porcisteanu campion national la raliuri si Sorin Ene vicecampion national la drift.

Afli secrete din motorsport de la profesionisti ca Theodor Perimenis de la Exelixis care modifica unele din cele mai tari masini de drag din Europa, si Willi Nicolae de la Motorpark Romania-Adancata, unul din putinii instructori de circuit din Romania.

Afli ce modificari practice poti face masinii tale cu scopul cresterii performantelor motorului, imbunatatirii tinutei de drum si a aspectului, cu costuri minime.

Afli cum planifici modificarile, cum sa-ti faci singur unele piese si cum sa eviti greseli care pot fi costisitoare.

Afli secrete despre pregatirea unei masini pentru drag racing, viteza pe traseu montan(coasta), drift, indemanare auto, curse circuit.

Afli unde gasesti componente performante si in acelasi timp acesibile.

Cartea are coperta color lucioasa, 172 de pagini, hartie de calitate cu fotografii color, explicative, format 240×170 mm.

IMG_0678

Cuvantul autorului:

De ce am scris aceasta carte?

Am obtinut rezultate frumoase pe la competitii oficiale si m-am remarcat si pe la cele neoficiale. L-a „liniute”, cu Corsa mea cu motor Ecotec, nici macar GSI, am „batut” masini ca „ursuleti” si „pisicute” de 2.5 si 2.8 modificate, BMW e46 cu motor de 3.0, Astra H 2.0 Turbo/240 cp, Clio RS 2.0/182 cp, Audi TT 1.8 Turbo/180 cp, Honda Civic Type R 204 cp, Honda Civic 1.6, Honda Civic 1.5, Mercedes E Class 3.0 etc. Iti dai seama cum crestea ficatu’n mine☺ cand castigam cu o masina de 1500 euro in fata unora mult mai scumpe.

Dupa seria de victorii soc, au inceput prietenii si cunoscutii sa ma intrebe cum am facut anumite modificari, ce s-ar potrivi si la masinile lor, cum sa-si faca masinile mai rapide. Au inceput sa ma intrebe cam cat ar costa marirea unei clapete de acceleratie? Cat costa un chip tuning? Unde sa porteze o chiulasa? Sau ce avantaje are o suspensie sport? Am inceput sa le fac diverse piese, galerii de admisie, garnituri termoizolante, modificari de tot felul.

Mi-am amintit cand am modificat prima masina ca nu aveam bani dar aveam o multime de intrebari si nu stiam cui sa le pun. Intrebam un mecanic daca pot sa maresc cilindreea si ridica din umeri. Intrebam un cunoscut care facuse o modificare, dar nu vroia sa-mi dezvaluie “secretul” lui, ba chiar ma inducea in eroare.

IMG_0680

Mi-am amintit cum am riscat si am incercat anumite modificari, si uneori am stricat. Am stricat dar am invatat. Tot ca sa invat si sa inteleg am taiat piese, am taiat pistoane in doua ca sa vad cat de adanci pot face buzunarele pentru supape. Am taiat regulatorul de presiune de benzina, ca sa il fac reglabil. Am taiat clapete de acceleratie. Pentru ca nu aveam bani eram nevoit sa-mi fac piesele, nu sa le cumpar.

Din nevoia mea de informatii mi-a venit idea sa scriu aceasta carte. Nu ma consider cel mai mare specialist, mai am multe de invatat. Dar daca esti incepator, in paginile acestei carti voi fi prietenul tau mai experimentat, iti voi raspunde la o parte din intrebarile la care cauti raspuns. Daca esti mai avansat sigur vei gasi si tu destule idei noi pe care le-am incercat, cum si eu gasesc tot timpul la alti pasionati de tuning. Mi-ar placea ca pe Facebook sau pe blog sa ne ajutam si sa ne expunem ideile fiecare.

Cele mai multe informatii din carte provin din incercarile mele practice experimentate pe masinile modificate de mine. Vei afla cum sa modifici o masina ca sa obtii performante mai bune, fara sa cheltuiesti o avere. Sper sa te ajute sa economisesti bani facandu-ti singur unele piese, si sper sa eviti greseli care pot fi costisitoare.

Alte piese pot fi facute de meseriasi prin ateliere mici. Poti cumpara componente ieftin daca stii unde sa cauti, vei afla in carte. Mai gasesti si mici secrete folosite in competetii care sunt numai bune sa le aplici si tu. In fiecare capitol iti arat solutii cu costuri mici pe care le-am gasit si aplicat de-a lungul timpului.

Iti doresc spor la citit si la modificat.

IMG_0679

Ce spun cei de la Exelixis Motorsport despre carte:

Exelixis Motorsport

14 Mai · editat ·

Ca in orice domeniu de activitate si in tuning&motorsport este bine sa incepi cu “alfabetul”, pentru a iti baza intregul spectru de cunostinte pe o fundatie solida.

Tocmai de aceea salutam initiativa scrierii unei carti ce isi doreste a furniza informatiile de baza pentru cei ce doresc sa inceapa sa isi modifice masina sau sa invete principiile de baza in acest domeniu.

Felicitari Nelu Chesaru pentru aceasta carte si iti multumim pentru exemplarul primit!