Filtre de aer sport: Da sau Nu?

Ce faci prima data cand cumperi o masina? si montezi filtru sport, normal, ca sa „traga” mai bine :))). Hai sa vedem mai departe care-i faza cu filtrele astea.

Filtrul de aer are rolul de a impiedica praful si alte impuritati sa intre in motor deoarece ar avea efect de abraziune asupra cilindrilor si segmentilor, ar contamina uleiul, stricandu-i proprietatile mai repede, pe scurt ar creste uzura motorului daca nu ar fi filtrul.

In acelasi timp insa filtrul clasic de hartie opune rezistenta la trecerea aerului. Asa au aparut filtrele sport de diferite forme si marimi, care au suprafata filtranta mai mare si materialul elementului filtrant mai permisiv pentru aer.

Astfel aerul ajunge mai usor in motor si creste puterea. Combinat cu un sticker „need for speed” castigi lejer vreo 10 cp :))).

Gata cu „glumitzele”, acum serios. Cea mai mare crestere de putere datorata doar filtrului la o masina de strada este cand ii scoti filtrul din carcasa. Daca masuram pe stand dyno ce putere are o masina cu elementul filtrant la locul lui, apoi masuram si cu el scos din carcasa filtrului, aproape ca nu se poate masura, atat de mica este diferenta!!!

Ca sa fie clar de la inceput orice filtru de aer, indiferent cat de scump sau performant pretinde producatorul ca este iti va aduce o imbunatatire insesizabila, daca nu chiar o pierdere de putere.

Filtru conic gotuning

Un filtru comic(asa numesc eu filtrul conic fara carcasa ☺), montat in locul celui standard al masinii de cele mai multe ori aduce mai mult pierderi decat castig. De ce? Pentru ca neavand carcasa, va trage aer cald de sub capota, rarefiat, sarac in oxigen, iar calculatorul va comanda mai putina benzina. sn acelasi timp devanseaza aprinderea, si se pierde ceva putere. Nu foarte mult, dar e pacat sa dai bani si sa pierzi putere in loc sa castigi. Ce e de facut?

  • Varianta ieftina: pastrezi carcasa originala a filtrului de aer standard, dar ii elimini/tai orice protuberanta, orice aripioara din interior si il izolezi la exterior cu polipropilena sau alt material termoizolator.

Renunti la tubul de alimentare al masinii(care de obicei e subdimensionat si se incalzeste de la radiator) si te alimentezi din bara masinii cu aer rece folosind tuburi netede si termoizolate cu polipropilena.

Lasi filtrul original din hartie la locul lui si il cureti din cand in cand cu aer comprimat dinspre partea curata catre cea murdara. sl schimbi la intervale mai mici decat se recomanda in manualul masinii.

Sau cumperi un filtru sport, tip panel. Practic inlocuiesti filtrul de hartie din carcasa, cu unul la fel dar textil, care e mai permisiv si are avantajul ca e „pe viata”. sl speli periodic cu un detergent special si il ungi cu ulei pentru filtre sport(vezi cap. 5 sntretinerea filtrelor sport).

  • Varianta corecta: montezi filtru conic dar ii construiesti neaparat o carcasa(air box) care trebuie sa fie etansa ca sa nu traga aer cald, stramta si rotunjita, bine termoizolata cu alimentare din bara, la fel ca mai sus.

Fii inventiv si foloseste un bidon cilindric de plastic cu capac mare cu filet, putin mai mare decat filtrul conic, bagi filtrul in el si dai gauri la capete pentru tuburile de legatura. Sau ia o bucata de teava de PVC, bagi filtru in ea si ii pui capace la capete pe care le gauresti si racordezi tuburile de admisie.

  • Varianta mai scumpa si mai comoda: elimini filtrul standard cu tot cu carcasa si cumperi un kit de admisie directa, le gasesti pe internet cu denumirea „cold air intake” sau „ram air intake”, etc.

gotuning

De fapt este un sistem de admisie gata construit cu filtru conic si carcasa termoizolata, cu tuburi majorate netede si curbe line. Adica varianta a doua dar facut de o firma specializata.

Asa ca trebuie mare grija chiar si la un simplu filtru de aer. Este asa usor sa faci mai mult rau motorului decat bine incat unii dintre noi nu se pot abtine :))).

In concluzie, filtrul conic fara carcasa e mai slab decat cel standard pentru ca trage mai mult aer cald din compartimentul motor.

Echipa Gotuning va ureaza spor la modificat!

29 Comments

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.