Ghid montare admisie tip Mantzel pe Tigra A/Corsa B

GHID MONTARE ADMISIE TIP MANTZEL pe Tigra A/Corsa B/Astra G cu motoarele X14/16XE, C16XE, X16XEL

ghid montare admisie tip Mantzel pe Tigra A/Corsa B

Admisia tip Mantzel este una din cele mai bune modificari ce se poate face la aceste motoare, este eficienta si simpla. Practic sunt cei mai ieftini cai putere si usor de obtinut. La motoarele de 1.6 litri se obtin intre 11-15 cp doar din admisie iar impreuna cu chip tuning se scot 20-25 cp.

Este destul de simplu de montat.

Inainte de orice trebuie deconectata bateria, altfel apar erori pe ECU, senzorii o iau razna :)).

Se demonteaza tubulatura de plastic care pleaca de la filtrul de aer, trece prin spatele motorului pe sub galeria de admisie si ajunge la clapeta de acceleratie. Este destul de dificil, din cauza unui surub care fixeaza acest tub de motor si la care se ajunge f. greu. Se poate si taia acel tub daca nu intentionezi sa mai revii la admisia originala.

Apoi se demonteaza clapeta de acceleratie care e prinsa cu 3 suruburi, in dreapta(cum privesti masina dinspre radiator) pe galeria inferioara de admisie. Pe galerie ramane o zona sub forma de romb. Se face o flansa din metal de 3-4 mm grosime copiind forma dupa garnitura sub forma de romb. Sau si mai simplu, se fileteaza gaura mai mare din galeria de admisie si se infunda cu un surub potrivit.

Tot pe galeria inferioara se afla supapa EGR, se demonteaza si se face o garnitura de tabla pt a obtura orificiul, apoi se monteaza la loc. Nu se scoate mufa pt. ca va aparea eroare EGR.

Deoarece se va muta clapeta de acceleratie din partea dreapta in stanga, langa filtrul de aer, mufa senzorului de pozitie TPS va avea cablul prea scurt si nu ajunge in noua pozitie. Nu trebuie innadit cu alte fire, ci se desface tubul gros de plastic pe care sunt bagate cablurile si se extrage suficient cat sa ajunga in noua pozitie. Nu trebuiesc taiate cablurile, doar se trag afara din tub. La fel se procedeeaza si cu senzorul de temperatura din admisie AIT, care era montat in tubul de plastic scos la inceput, ce facea legatura intre filtru aer si clapeta. Acum se va monta in carcasa de plastic a filtrului de aer. Carcasa are un orificiu cu un capac de plastic in partea din spate inspre habitaclu sau inspre oala amortizorului din dreapta masinii. Se scoate capacul si se baga senzorul AIT acolo, intra perfect. Daca nu exista acea gaura, va trebui sa faci una.

Se indeparteaza galeria de admisie superioara si in locul ei se pune galeria tip Mantzel cu garnitura noua si cu clapeta de acceleratie gata montata. Se strang cele 5 suruburi cu grija, ideal ar fi sa se puna 4 saibe de cupru sub capetele celor 4 suruburi lungi, pentru etansare perfecta. Sau se pune putin silicon inainte de strangere. Uneori, noua galerie atinge urechea de prindere a alternatorului. Va trebui taiat putin din ea cu un polizor(de fapt trebuie putin ingustata).

De pe galeria de admisie veche, se demonteaza stutul mare de la furtunul de servo si se infileteaza in admisia tip Mantzel, care are deja gaura filetata. Se pune putin blocant de filete Loctite pt etansare. Apoi se monteaza furtunul de vacuum de la servo.

Urmeaza furtunele mici. Pe galeria tip Mantzel mai este un stut mic care trebuie etansat la fel cu Loctite pe filet. Acolo se pune T-ul de plastic cu un mic furtun. In T-ul de plastic intra furtunul subtire de vacuum de la regulatorul de benzina si cel de la senzorul de vacuum din admisie(MAP – este montat inspre habitaclu langa borcanul de expansiune).

Apoi trebuie facuta legatura intre clapeta de acceleratie si filtrul de aer. Trebuie un furtun de 60-63 mm diametru interior, furtun mare de apa de la radiatoare care poate fi luat de la dezmembrari. Este bine sa cautam unul putin curbat sau usor in forma literei S deoarece clapeta este decalata fata de tubul filtrului de aer si pozitionata cam 2 cm mai jos. O sa-ti dai seama ce trebuie dupa montajul admisiei.

montare admisie tip Mant

Apoi se monteaza pe galeria tip Mantzel, urechea pt cablul de acceleratie cu ajutorul celor 2 suruburi scurte montate deja pe galerie. Inainte trebuie indoita la 90 de grade urechea veche. Se aseaza cablul de acceleratie in pozitie.

Se pun furtunele de apa la clapeta. E bine ca vara sa se scoata acele furtune si se unesc cu o teava si 2 coliere, astfel clapeta ramane mai rece si intra aer mai dens.

Cam asta e tot cred. Se conecteaza bateria si… cheie 🙂 .

O idee buna ar fi o clapeta marita, un chip, indepartat catalizatorul si ar mai fi cateva modificari … 🙂 .

Spor la modificari!

 

4 Comments

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.